H πρώτη «ματιά» ενός site

Θα ήταν δύσκολο για κάποιον να σκεφτεί το πόσα είναι εκείνα τα μικρά και μεγάλα πράγματα, τα οποία τον κερδίζουν με την πρώτη ματιά, εκείνη την πρώτη εντύπωση από την οποία κανείς δεν θέλει να εξάγει βιαστικά συμπεράσματα, όμως κατά κύριο λόγο συμβαίνει.

Όμως εξηγείται. Οι άνθρωποι με το πέρας των χρόνων έχουν συνηθίσει να δρουν ταχύτατα σε ότι κάνουν. Αρκεί ένα δέκατο (1/10) του δευτερολέπτου για να σχηματίσουν εντύπωση για οτιδήποτε, έναν άλλον άνθρωπο και μια ιστοσελίδα για παράδειγμα. Φυσικά, αυτός ο χρόνος προκύπτει από μελέτες που δείχνουν με τι συχνότητα αποφασίζουν οι χρήστες το αν θα μείνουν ή θα φύγουν από ένα site.

Όπως ορθά καταλαβαίνουμε, τον πρώτο ρόλο σε αυτή τη διαδικασία παίζει το design και η αισθητική ενός site, οποιαδήποτε κι αν είναι η θεματική του. Δηλαδή, υπάρχει ένας χρόνος των περίπου 50 millisecond για να μπορέσει μια ιστοσελίδα να προσελκύσει ή να απωθήσει έναν χρήστη.

Αν θέλουμε να βάλουμε σε τίτλους τα κυριότερα πράγματα που παρατηρεί ένας χρήστης, η λίστα είναι αυτή: η δομή, τα χρώματα, τα κενά, η συμμετρία, η ποσότητα του κειμένου κι οι γραμματοσειρές.

Σε αντίστοιχες έρευνές της, η Google επιβεβαιώνει το χρονικό πλαίσιο των 50 millisecond, ενώ προσθέτει πως το μάτι «κερδίζουν» οι ιστοσελίδες που περιέχουν κάτι το πρωτότυπο, ενώ παράλληλα δεν είναι κι αρκετά περίπλοκες.

Η επίσκεψη ενός χρήση στο site έχει ένα διάστημα λιγότερο των 3 δευτερολέπτων, στο οποίο κρίνεται η παραμονή του ή μη. Κατά κανόνα, η πλειοψηφία των χρηστών εστιάζουν:

  • Στο λογότυπο
  • Στο μενού
  • Στο κουτί της αναζήτησης
  • Στη κύρια εικόνα του site
  • Στο κείμενο
  • Στο υποσέλιδο

Κάπως έτσι, αν το design της κεντρικής σελίδας κερδίζει τον χρήστη, τότε τα κείμενα έρχονται καθαρά σε δεύτερη μοίρα. Και σε ποσοστά η αναλογία είναι συντριπτική υπέρ του design άλλωστε (94% έναντι 6%) κόντρα στο κείμενο.

Η πρώτη ματιά λοιπόν μπορεί να αποτελέσει και αντίβαρο για λάθη στις επόμενες σελίδες, έχοντας ήδη κερδίσει τον χρήστη, ο οποίος περιηγείται ήδη στο site μας.

Είναι προφανές πως υπάρχουν κάποιοι σταθεροί κανόνες στον τομέα σχεδιασμού μιας ιστοσελίδας, κι ενώ η καινοτομία κι η πρωτοτυπία μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα, πρέπει πάντα να γίνονται αναλογικά με τις σταθερές προτιμήσεις των χρηστών.

Έτσι, χρειάζεται η παρουσία μας να εμπνεύσει τον άνθρωπο που μας επισκέπτεται, ώστε να συνεχίσει το σκρολλάρισμα στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας, ενώ σημαντικό είναι να φαίνεται ξεκάθαρα ο χαρακτήρας και οι προσφορές που προσφέρει κάθε εταιρεία στο site της.

Κάπου εδώ για όλα αυτά, η smartTREE εγγυάται σίγουρα αποτελέσματα στο design και στην λειτουργικότητα του site που ονειρεύεστε για την επιχείρησή σας. Με εξειδικευμένο κι έμπειρο προσωπικό μπορεί να πετύχει ένα ιδανικό αποτέλεσμα. Με δεκάδες ήδη επιτυχημένα έργα και ακολουθώντας πιστά το slogan «premium business consulting» μπαίνει μπροστά με πρωτοποριακές ιδέες για να ξεχωρίσει η επιχείρησή σας σε όλους τους τομείς.