Έρευνα: Η επίδραση της πανδημίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά για πολλούς. Ταυτόχρονα, το ηλεκτρονικό εμπόριο αυξήθηκε όπως ποτέ άλλοτε. Τί μπορούμε να περιμένουμε από το 2021; Η SearchNode δημοσίευσε μια νέα έκθεση σχετικά με τις τελευταίες τάσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και τον αντίκτυπο της πανδημίας του Covid-19, μετά τη σχετική έρευνα.

Τί άλλαξε τους προηγούμενους δώδεκα μήνες; Τον Οκτώβριο του 2020, η εταιρεία ρώτησε περίπου 100 υπεύθυνους λήψης αποφάσεων στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, από την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική.

Τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο

Φαίνεται ότι οι περισσότερες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου είδαν την αύξηση των εσόδων τους από πωλήσεις στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown την άνοιξη του 2020. Σύμφωνα με την έρευνα, το 90% των εταιρειών είδαν τις πωλήσεις τους στο διαδίκτυο να αυξάνονται (έστω και λίγο), με το 50% των ερωτηθέντων να αναφέρουν ότι αυξήθηκε κατά πάνω από 100%. Ωστόσο, το 6% δηλώνει ότι τα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο μειώθηκαν.

Μετά το lockdown της Άνοιξης του 2020, πολλοί καταναλωτές άρχισαν να ψωνίζουν και πάλι σε φυσικά καταστήματα. Ωστόσο, το 86%  των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι τα έσοδά τους στο διαδίκτυο αυξήθηκαν και μόνο το 4% δήλωσαν ότι μειώθηκε, όπως μπορείτε να δείτε και στο γράφημα που ακολουθεί.

 

Αύξηση στο περιθώριο κέρδους

Η δημιουργία online πωλήσεων είναι η μία πλευρά του νομίσματος. Από την άλλη, η όλη κατάσταση της Covid-19 έχει οδηγήσει σε διαταραγμένες αλυσίδες εφοδιασμού, κακή εξυπηρέτηση πελατών και πολλά άλλα, που επηρεάζουν άμεσα το περιθώριο κέρδους στις online πωλήσεις. Όμως, για το 38% των υπευθύνων που απάντησαν στην έρευνα, το περιθώριο κέρδους τους στο διαδίκτυο αυξήθηκε κατά τη διάρκεια του παγκόσμιου lockdown, για ένα παρόμοιο ποσοστό (40%) παρέμεινε το ίδιο, ενώ το 15% ισχυρίστηκε ότι μειώθηκε.

Πηγή: webworldnews.gr